Látogatás
Látogatási rendünk lehetővé teszi, hogy a beteget hozzátartozói naponta meglátogathassák. A betegek kezelése, ápolása, vizsgálata és a vizitek ideje alatt a látogatás szünetel. A mielőbbi gyógyulás érdekében kérjük, hogy csendes pihenő idejében ne látogassák hozzátartozóikat, és egy betegnél egyszerre lehetőleg csak két hozzátartozó tartózkodjon. Kérjük, hogy az éjszakai órákban csak a kritikus állapotú betegeknél legyen jelen hozzátartozó a betegágynál. Kiskorú gyermek csak felügyelettel tartózkodhat az intézményben. Az utcai ruhán levő szennyeződés miatt a beteg ágyára nem tanácsos leülni. A fertőzések elkerülése érdekében cserepes virágot egyáltalán, a műtétes osztályra pedig még vágott virágot sem szabad behozni. Az általánostól eltérő látogatási feltételeket az osztályok helyileg szabályozzák.
Telefonos kapcsolattartás
Az intézményen belül az egyes részlegek elérhetősége közvetlenül a hívószámaikkal lehetséges. A kórházban fekvő betegek városi, belföldi, illetve nemzetközi hívásokat nyilvános telefonállomásról kezdeményezhetnek. A beteg állapotáról telefonon kizárólag a beteg beleegyezésével lehet felvilágosítást adni. Az osztályos ápolónő csak általános felvilágosítást adhat. A betegeknek az osztályos telefonhoz történő hívása nem lehetséges. Mobiltelefont a vizsgálókban, kezelőkben, diagnosztikai területeken nem lehet használni, mert zavarják az elektromos berendezéseket.
Levelezés
Az osztályos ápolónő a betegnek készséggel segítséget nyújt, hogy szükség esetén a külvilággal levelezés útján tartson kapcsolatot.
Hozzátartozók tájékoztatása
A tájékoztatásra jogosultak körét és a tájékoztatás mértékét a beteg határozza meg. Eszméletlen beteg, illetve kiskorú beteg állapotáról csak a közvetlen hozzátartozók kaphatnak felvilágosítást. Az osztály vezetője határozza meg, hogy az osztály orvosai közül ki, milyen esetben, milyen mértékben és mikor adhat tájékoztatást a beteg hozzátartozójának. Az orvos az adott tájékoztatásért szakmailag és etikailag felelős. Egészségügyi szakdolgozó csak a beteg általános állapotáról adhat felvilágosítást. Alapszabály, hogy telefonon egészségi állapotról felvilágosítás nem adható. Erre csak akkor kerülhet sor, ha a hívó személye egyértelműen beazonosítható.