Kedves Betegeink!
Az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. tv. 29. §-ában megfogalmazottak alapján a beteg jogosult az egészségügyi ellátással kapcsolatban az intézet vezetésénél, illetve fenntartójánál panaszt tenni.
A fenntartó köteles a panaszt kivizsgálni, és annak eredményéről a beteget legfeljebb 30 munkanapon belül írásban, illetve elektronikus úton tájékoztatni. Az Országos Mentális, Ideggyógyászati és Idegsebészeti Intézet esetében a fenntartó az OKFŐ.
A panasz intézeten belüli kivizsgálásának részletes szabályait az intézet vezetése belső szabályzatban rögzítette. A főigazgató felé minden esetben írásban kell a bejelentést megtenni.
A főigazgató az ügy kivizsgálásával az általa kiválasztott ágazati vezetőt bízza meg, akinek megküldi a panaszos levelet. A tényállás tisztázását a vizsgálati anyag értékelésével a vizsgálatvezető végzi el, majd 10 munkanapon belül megfogalmazza a panasz benyújtója felé az Intézet válaszlevelét. A válaszlevelet jóváhagyásra és aláírásra a főigazgatónak megküldi.
A beteg panaszával a kórházban működő betegjogi képviselőhöz is fordulhat.
Az Országos Mentális, Ideggyógyászati és Idegsebészeti Intézet elérhetőségei
1145 Budapest, Amerikai út 57.
Tel.: (06 1) 467 9300
E-mail: igazgatosag@mail.oiti.hu